dimecres, 29 d’octubre de 2014

Democràcia on?Terrorista qui?



La nit del dissabte mentre molts de nosaltres descansàvem per agafar forces de cara a la manifestació del diumenge. A l'altre costat dels Pirineus Remy Fraisse, un jove de 21 anys, company que s'oposava com també nosaltres a la imposició d'un projecte aberrant per part dels poderosos, en aquest cas concret la construcció d'un pantà a Siviens (França). Moria a conseqüència del tret a "bocajarro" d'una “granada ensordidora” per part de la policia.

Diferents companys/es de l'assemblea Contra la Planta de Residus Animals de la Pobla del duc. Volem fer pública la nostra rabia i indignació per l'assassinat de “Rémy” a mans de l’Estat. I Expressar el nostre condol amb els seus familiars, amics/gues i companys de lluita.

-NI OBLIT, NI PERDO-
Remy D.E.P



Comunicado de prensa tras la muerte de Rémy

Rémy, de 21 años, fue muerto la noche del sábado a domingo del 25 de octubre en Sivens. De acuerdo con diversos testimonios convergentes, el muchacho cayó a pocos metros del lugar ocupado por la policía, alcanzado por un tiro en la espalda, y su cuerpo fue inmediatamente recogido por aquella. ¿Se trataba de una pelota de goma o, lo que es más probable, de una granada ensordecedora (sound bomb) disparada a bocajarro?

Lo que pasó, sólo la policía lo sabe, pero trata de ocultarlo. Declara que no hubo heridos entre los que protestaban por la construcción del pantano, mientras que el equipo médico de la Coordinadora fue testigo de numerosos contusionados el mismo sábado. La policía ha dicho que “descubrió un cuerpo” durante la noche, no mencionando la violencia de los enfrentamientos justo en ese momento (la prefectura ha declarado que los enfrentamientos pararon a las nueve, olvidando puntualizar que volvieron con más bríos a la medianoche). Quiere hacer creer que no pudo presentarse in situ para realizar una investigación. Cuando el crimen fue cometido, la policía abandonó bruscamente la zona y hasta hoy no ha vuelto.
Exigimos que este homicidio se aclare cuanto antes mejor, por respeto a Rémy, a su familia y a sus amigos y amigas. Queremos que los responsables del drama sean procesados lo más rápidamente posible. Para nosotros, el responsable no ha sido únicamente el robocop matrícula XXX que apretó el gatillo el sábado por la tarde, y, por supuesto, tampoco Rémy. Hay que señalar a los que han creado la situación de violencia que por fuerza ha desembocado en muerte.

¿Qué hacían las fuerzas de orden el sábado en Testet, cuando el prefecto se había comprometido a no enviar ninguna el fin de semana, vista la cantidad de militantes esperada (siete mil)? No había obreros que proteger, ni máquinas que defender: la única que quedaba fue incendiada esa misma tarde. ¿Por qué estaban apostados 250 gendarmes móviles y CRS (policía antidisturbios), armados con granadas y fusiles de pelotas de goma, en un pequeño cuadrilátero de tierra rodeado de un foso de varios metros de ancho? ¿Estaban protegiendo las valiosas alambradas? ¿O bien estaban intentando crear tensión y provocar a los concentrados?
La autoridad sabía de sobra lo que sucedería si se dejaba una máquina en Testet el viernes, y si se enviaba un destacamento de orden el sábado.

A día de hoy, cuando la inutilidad del proyecto de pantano en el Testet sale a plena luz, cuando todas las mentiras y conflictos de intereses denunciados por los oponentes desde hace meses han sido confirmados por trabajos periodísticos (en “Le Monde”, el 24 de octubre, en “Figaro”, el 26 de octubre) y por el informe de los expertos del ministerio que acaba de hacerse público, al presidente del Consejo General y al Prefecto del Tarn no les queda más argumento a favor del pantano que recurrir a la supuesta violencia de la protesta. Así pues, necesitaban que el sábado hubiera violencia, y por eso la provocaron, lo que a Rémy le costó la vida.
Estamos muy conmocionados por su muerte y damos el más sincero pésame a sus parientes y allegados.

La Coordinadora del 25 de octubre

PS: Exigimos ya una segunda autopsia independiente y advertimos a la prefectura que si no se ha conservado el cuerpo para que ésta se efectúe, el hecho constituirá la prueba de que la autoridad quiere que la verdad no se sepa. Denunciamos los intentos de ensuciar la memoria de Rémy con rumores sobre la relación de su muerte con una “alcoholemia” y un “carácter violento”.

PANTÀ DE SIVENS (FRANÇA): ARRELEM LA RESISTÈNCIA!

Gran aplec el dissabte 25 d’octubre de 2014 al migdia contra el projecte de pantà de Sivens, i després, una setmana de mobilització.
Des de fa més de trenta anys, la vall de Tescou, en el Tarn, ha esperonat l’apetit dels serveis d’ordenació del territori encarregats d’adaptar la Natura a les exigències infinites del creixement.

Aquí no es tracta d’implantar un aeroport o una línia de TGV, sinó d’un pantà destinat primerament a l’irrigació de plantacions de blat de moro. Així, un grapat d’explotadors agrícoles farà un pas endavant en la cultura contaminant del blat de moro, malbaratadora de l’aigua i fortament subvencionada. Com a tots els grans projectes, l’objectiu és també produir artificialment i gràcies als diners públics una mena de activitat econòmica i tot el que hi va plegat: beneficis privats i conflictes d’interessos.
En front al projecte de pantà al lloc que anomenen del Testet, al bosc de Sivens, allà pel 2011, es va formar un primer col.lectiu que agrupava diverses associacions de defensa de l’entorn. Aquest va denunciar la pèrdua de biodiversitat que arrossegaria el projecte per causa de la destrucció de la zona humida del Testet, amb més de cent espècies protegides, i va recórrer als tribunals.
Sense esperar cap judici, la prefectura autoritzà el començament de les obres a l’octubre de 2013. Uns militants agrupats en un altre col.lectiu van decidir aleshores ocupar els llocs, retardant les obres prop d’un any.
Malgrat la seva determinació, les obres començaren el primer de setembre de 2014 amb la desforestació de trenta hectàrees, efectuada sota protecció militar. En lloc de respondre a les demandes de peritatge independent i de diàleg fetes pels col.lectius d’oponents, la gent que decideix va anar dret a la feina, provocant intervencions violentes de la policia.
Si més no, la lluita contra el pantà de Sivens continua. La determinació i la mobilització de tothom és més necessària que mai per tal de fer recular el projecte.
Han tallat el bosc. Arrelem la resistència!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada